Saturday, October 08, 2005

Det ryker!

Det er utrolig hva man skal komme ut for. I dag dro vi til Rognan. Jeg skulle på jobb, og i samme slengen skulle vi hente noen flisballer. Derfor kjørte vi chevy van'en med henger på slep. Halvveis inne i Kvenflogtunnelen sier sjåføren: her må noen ha kjørt med bremsen på, det lukter så rart. Da ser jeg at det ryker fra dashbordet foran ham. Jeg roper ut at det ryker på dashbordet, men må si det flere ganger før han ser det selv. Sjåføren stoppet bilen, jeg tok med meg Elias ut og vi gikk mot utgangen av tunnelen på Fauskesida - sikker på at nå brant motoren! På veien ut ble vi møtt av blant annet to vogntog, og det var litt av et dragsug etter dem der de suste forbi. Da vi var nesten ute kjørte en Volvo sakte forbi, og en dame kom meg i møte på tur inn. Vi fikk sitte på med dem til Rognan, da de hadde snakka med min sjåfør inne i tunnelen og avtalt det. Han kjørte sakte ut og stoppet på en utkjørsel. Det kom fortsatt litt røyk fra dashbordet, men det var ingen tegn til brann. Trolig har det vært en kortslutning eller noe, men etterpå var bilen som vanlig (bortsett fra at glødelampa ikke virka). Han kom seg både til og fra Rognan uten flere problemer, men fy flate, det var en skikkelig ekkel opplevelse! :(

2 comments:

På slakk line said...

Enig med Espen. Vurdert å kjøpe deg en moped du kan dure rundt på?

Hesteberta said...

Haha. Skal heller ha meg en rånebil, for da er det mer godtatt at de ikke funker alltid.