Saturday, December 17, 2005

Skrekk og gru

Eller skal vi si skrekkblandet fryd? Jeg gleder meg i alle fall stort til 4. juledag. Da skal jeg sitte klistret foran tv-skjermen for å se på den gamle russiske musikalklassikeren "Med grimm og gru". Da den gikk på tv for få år siden var jeg til min store fortvilelse så uheldig å gå glipp av den, og jeg har vært svært spent på om den ville vises på norske tv-skjermer igjen.
Litt tilfeldig (ok da, det var ikke det) sjekket jeg nylig Nrks programsider, og vips, der var det glade julebudskapet svart på hvitt: 28. desember får jeg ønskereprisen oppfylt. Mon tro om det betyr at jeg har vært snill i år?
Jeg gleder meg i alle fall stort til å se historien om ulven og geitekillingene, alle de andre dyrene, samt høre den søte sangen om mamma som kommer hjem.

No comments: