Friday, March 04, 2005

Etterlysning

Jeg føler trang til å ta oppet emne som har vært luftet for eksempel på Kanal 24, i petiter og som neppe går ut av dato. Jeg sitter av og til og spekulerer på hvor de ble av, enkelte av disse brusmerkene og godteriene som faktisk var ganske gode, men som tydeligvis ikke hadde livets rett. Jeg tenker først og fremst på den utmerkede og forfriskende brusen Coco Bahia - et ubestridt valg ved for eksempel fotballdag på skolen, karneval eller bursdag. Fargen kunne minne litt om skittent, hvitt vann, men duften og smaken kunne bringe enhver inn i en drøm av sydlig varme og badestrender. Formen for flasken var også forut for sin tid, for de som husker den. Et annet merke jeg vil bringe til torgs er dropsene Smørmalt. Jeg liker ikke smør, og "smørmalt" høres kanskje kvalmt ut, men fy flate så gode de var! Hvor i alle dager har de tatt veien hen? Uten at jeg skal nevne for mange i denne etterlysningen, så må jeg bare ta med banan-sjokoladen i Twist-posen. Hvor mange er det ikke som hadde den som favoritt, og så går Freia til det drastiske skrittet å fjerne den i stedet for å verne om den? Nei, gi oss Coco Bahia, Smørmalt og banan-sjokolade tilbake!!

1 comment:

På slakk line said...

Pink Panterbrus.. en vinner!!!! For ikke å snakke om diplom-is sin pæreis...